neděle 16. srpna 2009

Patchwork

Je to už několik let, co mne v práci na chodbě zaujala pozvánka na patchworkovou výstavu v nedalekém Fulneku. O patchworku jsem toho v té době moc nevěděla. Někde v časopisech jsem ho už zahlédla, věděla jsem, že se jedná o sešívání kousků látek do různých vzorů, ale to bylo tak vše. Měla jsem před sebou volný víkend a lákalo mne i prostředí, ve kterém se měla výstava konat - kaple sv. Rocha a zrekonstruovaný kostel sv. Josefa ve Fulneku. V neděli po obědě jsem tedy vyrazila. Když jsem vešla do kaple, ve které byly patchworkové výtvory naaranžovány, byla jsem úplně unesena. Krásné vzory, barvy, deky, polštáře všech velikostí a barev, patchworkové obrazy na pověšení na zeď a mnoho jiného. Vůbec jsem nechápala, jak se dá něco tak krásného a složitého z látek vůbec ušít. A to byl teprve začátek, další část výstavy byla naaranžována v kostele, kde jsem se poté přesunula. Nemohla jsem z toho všeho spustit oči a zatoužila jsem se alespoň něco z té krásy naučit šít. Na výstavě jsem se seznámila s lektorkou patchoworku Danuší Březinovou, slovo dalo slovo a o měsíc později jsem začala navštěvovat její kurzy. Můj téměř zapomenutý "bratříček" (šicí stroj Brother), našel po několikaleté pauze opět uplatnění a já skvělý koníček, který vyplňuje můj volný čas už třetí rok. Navíc jsem mezi patchworkářkama našla spoustu kamarádek, se kterými se pravidelně setkáváme.

Žádné komentáře:

Okomentovat